♥♥Just about what I have gone through every day... So it will remind me of my life path up until now... I want to express it with words... My small brain can’t afford to keep it all... The language may 'Campur2' because it’s my diary after all... who will cares anyway??? XD♥♥

♥♥Life not always happen like you have planned.. Everyday there will be surprises happening in your life.. Treasure it.. Appreciate it.. It may not always happen.. And maybe will not happen again..♥♥


Daisypath Friendship tickers

Saturday, December 21, 2013

Tumblr account



ohooo. pertama kali buka akaun tumblr untuk kegunaan sendiri. ~ harus mencari hiburan tambahan

Hati kering

uhhhh.. teringat pula. kawan-kawan suka cakap saya ni hati keras, hati batu, hati kering.. betul kah hati batu, hati kering?

Mari kita kembali kepada cerita dulu-dulu. mau cakap saya hati kering, saya pernah ada boifren juga. rekod lampau, 4 tahun. dengan siapa? uhh, itu cerita dulu. masa sekolah menengah, kerja saya dalam kelas tidur seja. loceng rehat, bangun, p kantin makan, sambung tidur balik. memang kewujudan di sekolah tu sekadar makan dan tidur la. kelas ada econ (air-cond), meja paling best dalam sekolah, kelas paling dekat dengan kantin. memang gandingan terbaik. 

dalam banyak-banyak kelas, satu kelas seja yg boleh bertahan, dalam 5-10minit kemudian baru tdur. kelas kimia. kenapa? cikgu dia hensem. eh. tadi cakap hati kering? sekarang menyakat cikgu hensem pula. biasalah sakat-sakat orang hensem. itu seja lah sejarah dalam kelas. masa ambil keputusan SPM, datang paling lambat. jumpa guru kelas, mengadu sebab paper bahasa melayu dapat B seja. cikgu buat muka sangat terkejut dan kagum. "Cikgu ingat kamu gagal ooo! xsangka perangai ko yang gete-gete dalam kelas boleh lulus SPM". ok, terkelu dan terkedu disitu. aktiviti harian adalah tidur, makan pun cikgu cakap gete? kalau yang perempuan asyik dating, menggedik sana-sini tu panggil apa? hamboi. 

cikgu SEMUA terkejut saya lulu semua mata pelajaran. tidak cemerlang la, cukup kredit semua. ya cikgu, saya lulus. masuk matrik (cikgu terkejut lagi) dan sudah tamat pengajian 4 tahun d USM pun. cikgu ada ucap tahniah juga, terima kasih cikgu. muka yang hari-hari mengantuk ni pun boleh lulus. berkat kesedaran 3 bulan sebelum SPM. hahaha.

berbalik pada isu hati kering. saya minat ramai orang k? minat dengan Johnny Depp, Jason Mraz, dan Robert Downey Jr. itu western. kalau asia, tidak payah umum la, RAMAI. tapi paling minat dari dulu, Nicholas Teo! dia sangat comel ok? pakej cukup, suara sedap, muka buat hati senang. eh? hahaha. saya tidak berapa minat chinese, tapi dia ni special kes. hahaha. di Malaysia setakat ni, paling saya minat Adi Putra. tapi saya tiada skandal dengan dia. sekian.

so, sebenarnya part mana yang saya hati kering ni? hahaha. mungkin kamu yang tidak nampak part hati saya yang lembab (tidak kering). 

p/s: nda kisah la saya minat siapa pun. tapi cukup lah satu seja yang paling kena sayang (selepas daddy dan adik2 saya yang awesome). kalau ko baca, ko tau la siapa ko. tidak payah la umum-umum. *cheh, underground laaaa* hahahah. selamat malam sayang. eh. :3

Monday, December 16, 2013

serabut

Dekat pukul 1 pagi suda. Tekanan juga lah sikit. Bos suruh buat blog post. sangat ironi kan? tekanan kena suruh buat blog post tapi menaip blog post sekarang. kalau sekadar mau menulis cincai-cincai boleh la. mana la saya pandai buat untuk mau menarik gadis-gadis muda ni. 

terfikir tiba-tiba. apa la saya fikir masa saya terima ni kerja. sedangkan saya paham yang saya memang langsung tiada pemahaman macamana cara perempuan berfikir. fesyen? memang out. topik? tidak tau. isu semasa? tidur memanjang. trend remaja? terasa betul macam saya ni terkurung dalam tempurung. 

komon! selagi tidak mengancam nyawa sendiri, mesti boleh buat. boleh lagi ni. 

p/s: memang selalu suka cari pasal dengan diri sendiri kan? otak nda cukup serabut lagi, kasi serabut sendiri.

Saturday, December 14, 2013

Mari kembali jadi diri sendiri.

taip.padam.taip.padam.

tidak mo tulis formal, skema habis!

amaran: tulisan dalam bahasa rojak. tidak payah buang masa untu baca sebab saya memang hanya buang masa menulis. saya memang suka membebel sendiri.

selalu berlaku konflik dalaman. ini semua bikin benci! rasa diri seorang periang, tapi kenapa suka mengurung diri dalam bilik dan menghadap skrin laptop. yakin diri seorang yang berdikari, tapi selalu bergantung dengan orang lain. boleh hidup tanpa orang yang dikenali, dan jadi anti sosial melampau. hari-hari buat konflik dalam kepala sendiri, memang sendiri cari pasal.

saya selalu rasa kagum (jeles mungkin) dengan orang yang periang, senang bergaul dengan orang lain, berfikiran positif, selalu bersemangat, tabah, berdikari, dan kuat. saya mau jadi orang yang begini. tapi makin lama pikir, rasa betul diri macam lain daripada yang mau jadi. tu la yang bikin tekanan. setiap kali mau jadi seperti orang yang di inginkan, itu otak sama hati cakap ini tidak betul. haish, macam tidak tau apa sudah saya cakap ni. pakai situasi la.

selalu saya nampak orang berkawan rapat. makan sama-sama, keluar sama-sama, jalan sama-sama, gosip sama-sama, ketawa sama-sama, nangis... nda tau lah pula. kadang-kadang saya rasa hubungan begitu macam sangat plastik. sangat menyakitkan mata. kalau dia tiba-tiba tikam belakang kau, baru ko tau macamana itu sakit dia. puih, buruk sangka memang saya paling terer. mungkin sebab itu lah saya tiada kawan begitu. sebab takut kecewa dengan kawan. kalau orang lain buat jahat sama kita, kita mungkin rasa sakit dan bolehlah terima sikit-sikit. cuba kalau kawan yang buat? punya kecewa tu begitu, kalah putus cinta oo.

ok, bila tiada kawan rapat begitu pun masalah juga. ko tengok orang, punyalah siok tengok diorang berkawan baik. lepas tu ko tgk diri sendiri, siapa yang kawan ko begitu. TIADA. kenapa tiada? sebab ko sendiri yang tidak mau berkawan begitu. lepas tu ko rasa jeles, lepas tu rasa sedih sebab tiada kawan begitu. ko yang tidak mau rapat sebab tidak mau kecewa, lepas tu ko sendiri kecewa sebab tiada kawan rapat. sangat bercanggah kan?

dulu saya ada kawan rapat. sangat rapat. mungkin sebab saya budak lagi tu musim, memang naif lah orang bilang. sangat innocent. nda kisah la apa orang cakap pasal dia, dia buat apa, saya nda kisah sebab saya rasa itu semua tidak penting sebab dia kawan saya. kami selalu buat hal sama-sama. banyak jugalah yang saya terbelajar dari dia. macam-macam. ada yang baik, ada yang buruk, tapi saya betul-betul nda kisah sebab dia kawan saya. satu ayat dalam keadaan kurang sedar, terus semua hancur. muka senyum tapi hati memang tidak sama sudah. pertama kali saya menangis depan orang begitu teruk. sangat teruk. 

saya tidak akan menangis depan orang. tapi sebab dia punya ayat masa tu, saya nangis dengan teruk. memang teruk. saya tidak kisah kalau orang lain marah saya, peduli lah. tapi dia marah saya lepas tu cakap saya kawan baik dia tapi saya tidak paham perasaan dia. saya tidak marah dia, saya marah diri sendiri sebab buat dia cakap begitu sama saya. saya gagal jadi kawan yang baik. saya kecewa dia cakap saya tidak paham dia, tapi saya lagi kecewa sebab saya ingat saya paham dia. perkataan kawan baik itu otomatik gugur dalam hidup. selamat tinggal. 

sebab satu hal seja, sampai sekarang saya tidak boleh percaya sudah 'kawan baik'. saya kagum juga sama orang-orang sekeliling saya. boleh ada sampai 3/4 orang kawan baik. saya ni kolot mungkin. saya rasa, kalau kawan baik, mesti ada satu seja. SATU. sebab satu ni seja yang ko akan cakap semua hal, kongsi cerita, nangis sama-sama, ketawa sama-sama. sedangkan satu kawan baik pun susah ko mo tau hati dia, ko ada ramai kawan baik, lagilah susah mo paham. dan mungkin sebab begitu, saya pilih untuk sendiri. saya ni tamak. kalau ko kawan baik saya, ko mesti sanggup buat apa saja untuk saya. dan kalau ko kawan baik saya, saya sanggup buat apa seja untuk kau. saya tau rahsia ko, ko tau rahsia saya. gembira atau sedih, mesti kawan baik yang tau dulu. wajib.

so, sebenarnya saya ni memang tidak pandai berkawan. mulut sudahlah jahat, nda memahami lagi, layan kawan kasar. sama jugalah macam keluarga dengan boipren. saya ni mana lah tau macamana suasana keluarga, memang tiada basic, selalu menumpang keluarga orang seja. boipren? lagilah teruk. selama saya hidup 20 tahun lebih ni, selalu sudah saya dengar ayat yang sama dari boipren. "kenapa saya rasa macam ko nda peduli saya, kasar, tidak sayang saya ........." panjang lagilah. tapi memang ada ayat wajib begitu. ketara kan yang saya ni memang nda pandai berkawan/berboipren/berkeluarga. so, bukan saya nda mau tapi memang saya tidak tau macamana. mungkin masa dia belum sampai. bila mau sampai? ntah.

pasal kes tidak pandai berkawan/berkeluarga/berboipren ni, kalau kawan, tu lah pasal saya selalu sendiri seja. tidak pandai berkeluarga, masih ok la sebab kami dalam keluarga jak yang paham kenapa kami begitu. berboipren? kalau saya kena kasi tinggal, sebab saya tidak pandai tunjuk kasih sayang. kalau saya yang kasi tinggal, samada saya ada buat salah atau saya sudah bosan. kalau tidak nampak dia dalam hidup untuk masa depan, apa motif mo sama-sama lagi? selalunya boipren yang saya betul-betul sayang yang kasi tinggal sy. 

p/s: teringat masa mula-mula ada boipren, dia kasi tinggal saya dan kapel sama kazen saya. paling lucu bila kazen saya minta maaf. saya boleh cakap lagi, "kenapa saya mau marah sama ko? kalau dia betul2 suka sama saya, dia nda kan sama-sama ko. dia sudah pilih ko, tiada guna saya mo marah ko. ndakan mau paksa dia suka saya? berbaloi ka saya mau marah saudara saya sendiri pasal lelaki seja?" peh, jawapan tu ba, nampak betul hati kering. dating depan saya, mau kasi jeles saya? sorry, nda rasa jeles. nda lama drg break, pun saya nda kisah. mungkin sebab mula-mula saya suka kawan dia, bukan dia. hahaha.

Sunday, December 8, 2013

December

Its already December! Yeay! *nothing to be so happy about anyway* By the way, I moved to a new place. It sure a bit far from my current workplace, but will be closer to next year workplace. huhuh! *still, it will a bit hard to wait for bus here*  Lets skip about workplace for awhile

The new place its quite 'packed'. Total person in the house is 7, including me. Woahhh. I don't know them before, so its a bit awkward for me. Not forgotten, there are 4 guys in the house! Okay, it become more awkward. Been living here for a week and still feel awkward. Yes, I am the awkward anti-social fella here. It's a bit expensive here, so I need to be more careful on my spending. *I hope I can get through this*

P/S: Okay, I need to prepare to sleep now. No more late for work please. :)

Thursday, October 24, 2013

Cukup

Hari yang terasa cukup. Dapat berdiskusi *lebih kepada muntahan bebelan*. Terima kasih sahabat. Masa yang sekejap terasa begitu berharga. Kepada anda yang sudi mendengar bebelan rawak daripada saya yang tidak punya topik bualan yang tetap. 

Perbincangan dan perkongsian pendapat adalah lebih bagus daripada berteka-teki. Bukan senang mencari orang yang boleh mendengar pendapat dan menerima serta memberi pendapat tanpa merasa tersinggung. Apatah lagi dengan 'isu sensitif' yang semakin menular sekarang ni. Terima kasih. :)

p/s: saya kurang bercakap kalau dengan orang yang saya tidak biasa, tapi kalau saya percaya, yakin dan selesa dengan orang itu. Selamat berjaya dalam mendengar celoteh yang panjang lebar dan kadang-kadang topik yang tidak disangka-sangka. yeay!

Saturday, October 19, 2013

MASUM

MASUM 2013 - Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, Ogos 2013.

Tahun terakhir mengikuti Majlis Sukan Universiti Malaysia sebelum bergraduasi. Salah satu matlamat untuk mengikuti pertandingan ini 4 tahun berturut-turut berjaya dicapai (walaupun pada tahun ketiga tidak mewakili USM kerana sukan ini tidak dipertandingkan). Tahun ketiga hanya mengikuti SUKIPT (Sukan Antara IPT) di Universiti Kebangsaan Malaysia. 

Tahun pertama, MASUM diadakan di Universiti Teknologi Mara, Arau Perlis. Pengalaman pertama mengikuti pertandingan karate peringkat universiti. Kontinjen USM hanya menghantar 7 orang pelajar untuk sukan karate dan kami meraih 4 pingat perak (saya salah seorang penyumbang pingat perak, yeay). Sensei (coach) dan rakan Senior dari Sabah tidak percaya kerana berdasarkan prestasi lampau, saya memang tidak berpotensi untuk menang. Hahahaha. Nasib menyebelahi saya. Saya percaya, jika saya lebih berpengalaman, saya boleh mendapat pingat emas. Ini bukan mahu meninggi diri, tapi saya hanya kalah tipis dan kalah kerana kekurangan pengalaman. Peserta pada tahun tersebut juga agak kurang kerana kebanyakkan atlet membuat persediaan untuk SUKMA (Sukan Malaysia). Kenangan sukan yang manis pada tahun pertama.

Tahun kedua, MASUM dijalankan di Universiti Putra Malaysia. 10 orang pelajar mewakili sukan karate dan kami meraih 2 pingat perak dan 2 pingat gangsa. Saya dan kumpulan kumite wanita meraih gangsa. Tahun ini, saya menyambut hari jadi ke-21 bersama rakan sepasukan. Terima kasih Izwan Shah atas sambutan hari jadi dan hadiah. Tahun ini merupakan tahun paling bergembira untuk pasukan karate, bukan kerana menang besar tapi kami meluangkan banyak masa bersama. Sambutan hari jadi dan sesi karaoke di The Mines dan sesi meluncur ais di Sunway Pyramid. Saya, Izwan dan Vun (atlet olahraga) pergi menonton pertandingan akhir Maharaja Lawak dan tiket di taja oleh Deidre, yeay! Tahun yang sangat meriah! Sambutan hari jadi yang paling mengharukan.

Tahun ketiga, SUKIPT di Universiti Kebangsaan Malaysia. Tahun paling simple. 8 orang wakil karate dan kami hanya meraih 1 perak. Tapi tahun ini saya berasa puas hati kerana berpeluang berdepan dengan wakil Malaysia. Walaupun kalah, itu adalah satu pengalaman yang sangat berharga kerana sebelum ini tidak berpeluang berdepan dengan mereka disebabkan kategori berat yang berlainan. Saya juga berasa gembira kerana berdepan dengan wakil Sabah. Saya tidak mampu menahan senyum dan dia pun tersenyum semasa perlawanan. (saya memang ada tabiat yang kurang bagus semasa berlawan, saya pandai senyum. Hahaha) Tahun yang ringkas tapi menarik. Lepas habis acara di Universiti Kebangsaan Malaysia, saya terus ke Universiti Teknologi Petronas untuk menghadiri program Sekretariat Rukun Negara. (datang pula masa makan malam, memang terbaik.)

Tahun keempat, tahun terakhir, di Universiti Islam Antarabangsa Malaysia. 9 orang wakil dan pertama kali kami meraih pingat emas sumbangan Lim Chee Wei (kata). Secara keseluruhan, kami meraih 1 pingat emas, 2 pingat perak dan 3 pingat gangsa. Tahun ini saya meraih 2 pingat gangsa! Catatan peribadi. :) Tahun yang mencabar dan tahun terakhir untuk 4 orang wakil karate yang setia daripada tahun pertama (saya, Ain, Jasper dan Cheng Wei Han). Tahun ini saya tidak mengalami sebarang kecederaan tapi Jasper patah hidung! Kami semua sangat terkejut sebab ini pertama kali atlet karate mengalami kecederaan yang serius. (ok, masa SUKIPT, ada seorang wakil yang mengalami kecederaan kaki serius, terlepas tendon! @.@!) Tahun terakhir, adalah yang paling manis. Walaupun kurang latihan disebabkan gastrik, saya dapat memberikan yang terbaik untuk pertandingan kali ini. Syabas rakan-rakan. :)


MASUM 2010 - UiTM Arau, Perlis *tanpa Alex*

MASUM 2010 - UiTM Arau, Perlis *tanpa Ching Ling dan Choon Siang*

MASUM 2011 - Universiti Putra Malaysia, Serdang 

Meluncur Ais di SUnway Pyramid *tanpa Jasper, Faizan dan Thesigan*

SUKIPT 2012 - Universiti Kebangsaan Malaysia, Selangor 

MASUM 2013 - Universiti Islam Antarabangsa Malaysia, Gombak

Hari pertama kejohanan di Dewan CAC , Universiti Islam Antarabangsa Malaysia. 

Wednesday, October 16, 2013

Salah nombor.

Perasaan membuak. 

Suasana di petang hari rabu. Seperti biasa, fokus di hadapan skrin Dell dan Mac sambil mendengar radio. Panggilan telefon daripada nombor yang tidak dikenali. Keluar dari pejabat untuk menjawab panggilan telefon.

(nombor tidak dikenali = X, saya = S)

X: Hello, siapa ni?
S: Errr.. Cari siapa??
X: Sebenarnya saya baru beli ni nombor, saya cuba call. Siapa ni aa?
S: Saya, Esther. Lama sudah saya guna ni nombor. Ko salah dail nombor kali ni.
X: Oh.. ya kah? Mungkinlah. Di mana ni aah?
S: Saya sekarang di Penang.
X: Ohh.. Ko ni Islam ka Kristian?
S: Kenapa tu aa?
X: Tiada, saja ja tanya.
S: Saya rasa saya tidak perlu jawab soalan ko.
X: Ok la, bye.
S: Bye.

P/S: what the heck? Saya boleh terima lagi kena soal siasat nama, fikir positif la, mungkin dia betul-betul beli tu nombor trus orang lain pula yang guna. Motif ko tanya agama saya? Ini kali lah. Nda pernah lagi saya dengar salah dail nombor mau tanya sampai agama. Motif? Ok la, mungkin saya yang sangat sensitif. Tapi kalau pikir lojik pun, memang tiada kena mengena ba soalan ko tu. Nasi baik la ko nda kena maki tadi. saya ni bukan friendly sangat, mulut pun buli tahan kurang ajar. bikin spoil petang yang aman damai seja. Angin isu semalam tidak reda lagi, ko menuang petrol pula dengan api yang mau marak.

Isu Agama

Selamat bertemu kembali. Setelah sekian lama merepek perihal diri, hari ini ingin mengulas sedikit isu semasa. Keinginan berbicara membuak. Ruangan 'mukabuku' tidak sesuai untuk mengutarakan pendapat. Khuatir akan mengganggu, mengguris atau menyinggung perasaan rakan-rakan yang tidak sependapat. Maka, ini adalah ruangan khusus berkongsi pendapat diri. Bukan bermaksud untuk menafikan atau menentang, cuma pendapat individu.

Court says the Catholic Herald newspaper is banned from using Islamic term, in ruling that affects other publications. - Al Jazeera 

(http://www.aljazeera.com/news/asia-pacific/2013/10/malaysian-court-allah-muslim-only-word-2013101434515414336.html)


A Malaysian court has ruled that non-Muslims cannot use the word Allah to refer to God, even in their own faiths, overturning a 2009 lower court ruling. - BBC News

Malaysian court rules use of 'Allah' exclusive to Muslims - Reuters

Selama ini (sehingga 2009), tidak terdapat isu dalam penggunaan perkataan 'Allah' dalam kalangan rakyat di Malaysia (setahu saya). Di negeri kelahiran saya (Sabah), mereka yang beragama Islam dan Kristian boleh hidup bersama tanpa krisis dalam perkataan (Allah) yang sering digunakan dalam doa kedua-dua agama tersebut. Pada pendapat saya, ini adalah salah satu pemikiran yang diterap dalam agama yang di anuti masing-masing yang menggalakkan individu untuk menghormati individu tanpa mengira agama dan bangsa lain.

Saya bukanlah seorang yang berpengetahuan agama dan secara umumnya, saya tidak menganuti agama tertentu pada ketika ini. Cuma hati rasa sedih dan terkilan melihat perkara yang selama ini tidak mendatangkan masalah telah di jadikan masalah. Tidak salah anda mempersoalkan sesuatu perkara, tapi jangan sampai mendatangkan kemudaratan. Sejak isu ini timbul pada sekitar 2009, masyarakat mula sedar dan bertanya akan perkara yang selama ini mereka boleh terima dan ada yang mula rasa perkara ini tidak boleh diterima (penggunaan perkataan 'Allah' bagi agama Kristian). Ini bukan perkara yang buruk kerana melalui isu ini, masyarakat mampu memahami/mendalami agama masing-masing untuk mendapatkan kebenaran mengenai penggunaan perkataan tersebut (Allah). 

Namun, keputusan mahkamah pada 2009 yang membenarkan pengunaan perkataan tersebut (Allah) dalam penerbitan The Herald telah mencetuskan kekacauan. Banyak gereja di Malaysia yang telah di serang untuk memprotes keputusan tersebut. Satu titik permulaan krisis berteraskan agama bermula di Malaysia. 

Benarkah penggunaan perkataan 'Allah' hanya khusus untuk Muslim sahaja? Ini bermain di benak fikiran.

Secara kronologi, agama Kristian telah wujud dan di amalkan di seluruh dunia sebelum kedatangan agama Islam. Ini dibuktikan melalui sejarah dan kajian yang dilakukan mereka yang khusus dalam bidang ini. Saya sendiri pernah menyoal diri, agama mana yang benar dan berbagai jawapan yang saya dapat daripada kedua-dua penganut agama tersebut. Penjelasan mereka membantu saya memahami kedua-dua agama ini dengan lebih baik. Terima kasih kepada rakan-rakan dan individu yang sudi menerangkan perkara ini pada saya.

Malaysia adalah negara yang sangat unik. Berbilang bangsa dan agama. Secara permukaan, negara ini masih aman kerana rakyat Malaysia mengamalkan sikap bertoleransi dan bertolak ansur. Apa yang menyedihkan, terdapat sesetengah pihak yang cuba menimbulkan kekacauan dengan menggunakan sentimen yang sensitif dalam kalangan rakyat Malaysia. Tahap pemahaman setiap individu adalah berbeza namun rakyat Malaysia dapat hidup bersama kerana budaya menghormati antara satu sama lain masih menjadi teras dalam kehidupan. Tapi ini semua mungkin akan tinggal kenangan dan menjadi salah satu era dalam sejarah Malaysia. 

Wahai rakyat Malaysia. Marilah kita ketepikan sementara isu yang memecahkan perpaduan. Marilah berdoa agar kebenaran dan segala rintangan yang melanda negara ini dapat ditangani dan diselesaikan dengan cara yang sebaik mungkin. Semoga pemimpin bersatu-padu dalam kesejahteraan negara dan rakyat jelata. Semoga rakyat bersatu-padu dalam menghadapi krisis yang semakin menular dalam negara ini. 

P/S: Teringat semasa di sekolah rendah, setia dan yakin pada tajuk syarahan yang disampaikan, 'Perpaduan dan Muhibah'. Menggunakan tajuk yang sama selama tiga tahun berturut-turut dalam pertandingan syarahan peringkat bahagian dan setiap isi dikarang dan diperbaik oleh cikgu Jamilah, guru bahasa melayu pada ketika itu. Walaupun kalah pada tahun pertama kerana kurang pengalaman, berjaya masuk ke peringkat akhir pada tahun ketiga berkat usaha dan kerja keras cikgu pada ketika itu. Dan rezeki pada tahun ketiga, berjaya terpilih untuk mewakili bahagian untuk mara ke peringkat negeri untuk menyampaikan syarahan. Daripada 18 peserta yang bertanding, hanya mampu mendapat tempat ke-9. Faktor kekalahan? Penyampai tersilap dan mengulang kembali teks syarahan. Secara keseluruhan, hanya seorang penyampai yang membuat kesilapan itu namun kemantapan teks syarahan membolehkan peserta itu mendapat tempat ke-9. Bagi saya, itu membuktikan bahawa teks tersebut memberi impak kepada para juri sehingga ketua juri menyebut secara spesifik mengenai peserta tersebut. Sehingga kini, saya masih yakin terhadap teks syarahan tersebut. Perpaduan dan muhibah adalah kekuatan pada Malaysia. 

Monday, October 7, 2013

Balada Pencinta

Tertarik dengan tajuk wayang yang bakal ditayangkan pada 24 Oktober 2013, 'Balada Pencinta'.

Cerita cinta yang berlainan darjat dan menyentuh perasaan. *tengok dari trailer la* 

Pelakon dia Siti Saleha dan Johan Asri. Siti Saleha, berlakon dalam 'Aku Dia dan Tong Sampah'. 

Sebenarnya tiada apa juga yang ingin di ulas. Cuma tertarik dengan tajuk dia. Balada Pencinta. 

24 Oktober.

Friday, October 4, 2013

Lagu dan random

Hello! Terasa mo menulis lagi ni hari. Hari ni saya memang tau apa saya mo tulis. yeay. hahaha

Ok. Semalam saya online, nda ingat pula pasal apa tu saya buka youtube. eh. Tgk muzik video Alicia Keys - Tears Always Win. Lepas tu saya tertarik untuk tengok Tegar. Bukan lagu Rossa yang lama tu, tapi penyanyi yang dari Indonesia. 

Saya rasa, lagu dia boleh jadi popular sebab kebanyakkan orang dapat merasakan kesusahan yang disampaikan dalam lagu dia tu. Bagi saya, lagu yang bagus adalah lagu yang universal. Universal bermaksud dapat diterima umum dan subjektif. Kamu boleh suka lagu sebab muzik dia, susunan lirik, etc. Dan untuk lagu Tegar - Aku Yang Dulu Bukanlah Yang Sekarang, lirik dia yang mudah difahami dan senang kita kaitkan pada kehidupan manusia secara umum yang menarik perhatian. Itu pendapat saya. Dan bagi saya, lagu itu ok. Melihat daripada personaliti Tegar daripada video-video dan temubual, dia memang agak aktif, kreatif dan periang. Positif. 

Move on. Terjumpa klip Indonesian Idol. Peserta menyanyi lagu Dewa 19, depan Ahmad Dhani, lagu, Pupus. Main gitar, salah chord. Nyanyi, suara tinggi. Hurm. Ahmad Dhani main gitar, terus saya mau pengsan. Ok. I'm a big fan of Dewa 19! Lagu semua memang best! Ahmad Dhani? Pergh, suara dia memang kesukaan! "Aku cinta padamu sampai mati~" , deylang~ hahahaha. By the way, itu petikan lirik lagu Dewi k? kekekeke. 

Okay, marathon random belum habis. Tejumpa Vitas! Yeay! Ini baru lah. Nama gelaran dia 'Prince of Dolphin', suara dia, tinggi! Kalau dalam bahasa muzik, saya tidak tau. hahaha. Mcm dia tulis falseto dia tinggi, oktaf dia pun tinggi. Apa maksud? Saya tidak tau. Hahaha. Lagu dia Opera No. 2 paling sedap! Lagu baru dia pun best, I'll Give You The World. Sila la search sendiri. *rupa boleh tahan, tapi sorry k? ada anak sudah. hahaha *

Sudah la, cukup. mari tidur. :)

Tuesday, October 1, 2013

Macam-macam

Muzik latar - lagu-lagu daripada folder sleep

Ya,  memang plan mau tidur. Tapi kalau sudah tidur petang, mmg paham-paham la kan. Tidak tahu apa mau buat, macam biasa la, tulis blog. Malas mau buka laptop, nanti melarat sampai jam 2/3 am. Malas mau 'memancing' dalam  opis ni. Tadi pagi sudah sakit kepala, kena hujan. Hari yang emosi, tu yang tetidur petang tu. (Emosi ka nda, slalu tdur petang juga. Hahaha)

Sekarang binggung. Macamana mo minta cuti sama bos? Mo p usm, ada urusan. Grrrrr. Napa sy jadi penakut sudah ni? Tanya jak la macam selalu,. Isk. Ok! Bisuk tanya! Komon pink! 

Sekarang banyak tiket kapal yang murah kan?  Nahaaaa, destinasi yang seterusnya? Siok ni kalau dapat jalan-jalan. Kekekeke. Macam lama sudah xturun KL ni. Konon, baru last month di KL. Bahaaa, start sudah katun2 tidak tentu ni. 

P/S: excited mo tunggu weekend ni, ada orang datang dr jauh. Yeehuuu. Lama sudah xjumpa dia. Mo paluk ketat2. *squeeze-squeeze* Hahahaha. Ba, bawalah yang sedap2 dr kk, bikin siok2 hati orang sini Penang. Nanti kita jalan sampai gila aaa. Hahahaha. Will be waiting for you. ;)

September 2013 berakhir

Hari terakhir bulan September...

Tiada yang menarik atau istimewa. Cuma teringat. Beberapa tahun kebelakangan ini, September adalah bulan puaka. Daripada tahun pertama berada di USM, sampai pada tahun sudah bergraduasi. September masih lagi 'panas' .

Mungkin kerana ini bulan bergraduasi, terlupa seketika aura September yang macam puaka. Walaupun terlupa, aura September memang panas. 4 tahun lepas, September dilimpahi kelukaan. 4 tahun kemudian, September adalah satu titik permulaan dalam kehidupan.

Oktober yang bakal tiba, pelihara lah hati daripada kelukaan, jauhkan diri daripada malapetaka, berikan rezeki dan kekuatan untuk meneruskan kehidupan.

P/S: Tahun 2013 akan berakhir tidak lama lagi. Harus mula membuat perancangan untuk tahun 2014. 

Monday, September 23, 2013

Bergraduasi

Seperti tajuk diatas. Ya, saya telah bergraduasi.

5 tahun lepas, saya tidak sangka saya berjaya masuk USM. 4 tahun lepas, hari pertama USM sangat memenatkan. 3 tahun lepas, bersama rakan-rakan menikmati hari-hari di USM. 2 tahun lepas, sibuk dengan aktiviti yang berlambak di USM sambil melihat rakan yang teruja menikmati tahun akhir pengajian. 1 tahun lepas, melihat rakan bergraduasi dan rasa sedih kerana masih di sini. Dan tahun ini, penantian berakhir. Selamat bergraduasi kepada saya.

Sukar untuk membayangkan keluarga akan datang pada hari graduasi. Dan bila sudah datang, hati jadi tamak. Mahu lebih. Tapi sedar, lebih itu tidak mungkin.

Terima kasih pada ibu dan adik saya yang datang pada hari konvokesyen saya. Terima kasih juga kepada ayah saya yang telah menaja pengajian dan perbelanjaan saya selama ini. Walaupun tidak hadir, atas sebab yang tidak boleh dielakkan. Tiada kata-kata indah, ringkas dan padat. Terima kasih.

Gembira? Serius. Rasa kosong. 

Kepada arwah nenek, 

inak, saya sudah grad. Ada juga ko nampak ba kan? Dulu ko suruh saya belajar sampai degree kan? Berjaya juga saya kasi habis 4 tahun. Tapi apa buli buat, ko tidak dapat datang. Saya mo kasitau yang saya belajar degree sebab dulu ko cakap sebelum saya pigi matrik yang ko mo saya belajar sampai degree, mo datang konvo saya kan....

Habis Sarjana Muda. Tidak tahu arah tujuan seterusnya. Dalam samar-samar, hanya berjalan tanpa arah.

P/S: terima kasih juga kepada kawan-kawan yang sudi datang pada hari graduasi. Sorry sebab tidak hadir pada hari graduasi kamu. Saya sedih sebab saya tidak pasti. Hari graduasi, hari gembira. Tapi maaf, saya tidak dapat merasakan secebis kegembiraan bergraduasi. Bukan sedih kerana meninggalkan universiti, tapi sayu kerana insan-insan yang saya harapkan hadir tidak ada di situ. 

Sedih itu terlalu hebat dan kegembiraan itu tidak ada.

Thursday, September 12, 2013

Orang Tua

Orang tua (melebihi 50 tahun) bekerja.

Sila bayangkan suasana ini.

Seorang makcik/pakcik tua yang berambut putih dan bongkok sedikit mengelap mengemas pinggan dan menggelap meja makan. Membawa pinggan dan gelas ke dapur dan berdiri lama mencuci pinggan. Kemudian beralih ke meja lain untuk mengemas pinggan mangkuk. 

Sekilas pandangan, hati akan jadi sayu. Maaf, hati bukan kuat melihat pandangan sebegitu. Teringat pada arwah nenek (datuk masih hidup, tapi tidak tahu di mana). Hati sayu dan terharu. Kenapa mereka masih bekerja pada usia sebegitu? Adakah kehidupan mereka susah? Atau mereka sekadar mengisi masa yang terluang? 

Dalam tempoh 10 tahun sebelum arwah meninggal dunia (arwah nenek), beliau bekerja kerana menyara diri dan kami (saya dan adik saya). Walaupun ayah dan emak saya memberikan wang belanja, arwah lebih senang bekerja. Kami sangat bertuah kerana tinggal di pinggir hutan yang kaya dengan hasilnya dan setiap hari yang dilalui adalah pengajaran untuk lebih tabah. Arwah seorang yang kuat bekerja, berkelakuan agak ganas (jangan cari pasal, dia agak digeruni) tapi penyayang (ini sangat subjektif). Rindu pada hari-hari yang di lalui. Zaman kanak-kanak, naif dan menjalani kehidupan setiap hari tanpa banyak fikiran. *ok,tipu. Saya memang banyak berfikir semenjak kecil. Orang dewasa yang berada di sekitar sering menegur saya kerana berfikir terlalu rumit.* 

Walau apa pun sebabnya, anak-anak muda sila lihat pada kegigihan mereka. Jadikan ini satu motivasi. Pada usia sebegitu mereka masih bekerja, tidak kisah lah apa sebabnya. Mereka masih menempuh kehidupan dengan tabah. Sedikit kerumitan dalam hidup adalah peluang untuk memperbaiki diri.

P/S: entri ini untuk memotivasi diri sendiri. Walau apa pun rintangan yang datang, hadapi kehidupan dengan harapan dan percaya pada diri. ♥♥♥♥♥♥


Sunday, September 8, 2013

7 Ogos 2013

*entri tertunda

Selamat Hari Raya
Kepada saudara serta saudari
Setahun hanya sekali
Merayakan hari yang mulia ini…..

Hari Raya Aidilfirtri. Tahun ini seperti tahun sebelumnya. Beraya di kampung halaman. Sebenarnya saya tidak lah merayakan hari raya atau secara spesifik, saya bukan beragama Islam. Tapi mama saya beragama Islam, jadi dia lah yang merayakan perayaan ini bersama keluarga baru dia. Dan kenapa mama saya beragama Islam dan saya tidak? Itu sangat komplikated untuk dihuraikan. Sesiapa yang mengenali saya dan pernah bertanyakan struktur keluarga saya saja yang faham.

Hari Raya Aidilfitri adalah antara perayaan yang paling besar dalam hidup saya selepas hari lahir (okey, ini bukan perayaan) kerana secara am nya merasakan Tahun Baru Cina dan Krismas adalah tidak sepenting Hari Raya Aidilfitri. Kenapa? Gerak hati.

Walaupun ini adalah perayaan yang paling besar, sebenarnya tiada rutin yang saya buat pada pagi raya. Sama seperti hari biasa, bangun lewat, termenung seharian dan kalau bernasib baik ada lah kawan-kawan yang membawa melawat rumah terbuka. Cuma perasaan berbeza dan bercampur-baur atas sebab yang kurang di ketahui atau memang tidak mahu di ambil tahu.

P/S: Jalani hidup dengan mudah. Hidup ikut gerak hati dan sesekali lojik akal. Kamu boleh cakap saya tidak ‘ambitious’ dan kerana itu saya tidak pernah dapat lebih. Hanya cukup-cukup saja.



Pertama Kali

Pertama kali dalam hidup. Bukan hal besar pun, hal kecik ja. Pertama kali, tidak semestinya susah tapi tidak bererti senang. Kalau berjaya, bererti cabaran lebih besar boleh di hadapi. Kalau gagal, jadikan ia pengalaman. Manusia tidak semestinya harus berjaya dalam cubaan pertama kerana kegagalan memberikan pengalaman yang bermakna. *okay, sudah mula mengarut. balik kepada tujuan asal.*

Tidak pernah menjangka perbualan PERTAMA KALI (lebih daripada 5 ayat) dengan teman serumah boleh menjadi sangat rumit. SANGAT. Kenapa boleh jadi rumit? 

1. Bahasa - ini memang sangat rumit. Dari dulu lagi. Sudah terang lagi bersuluh, di bawah panas matahari lagi. Rupa saya macam orang cina. OK. Sebenarnya memang bapa saya Cina, itu tidak boleh di nafikan. Jadi, saya memang anak Cina. Cuma, saya bukan membesar dalam suasana keluarga Cina. Maka, bahasa pertuturan yang saya biasa guna, bukan lah bahasa Cina. Ramai orang yang keliru apabila mendengar saya bertutur dalam bahasa Melayu dengan fasih. Dan lagi ramai yang terkejut apabila saya bagitahu saya tidak pandai bertutur dalam dialek Cina melainkan Mandarin (yang itu pun lintang-pukang). "Kenapa kamu tidak bertutur dalam bahasa Cina?" , "Kenapa kamu bertutur dalam bahasa Melayu?" , dan bermacam jenis soalan sudah singgah ke telinga. Sebab kepada soalan utama tidak susah, tapi yang membuatkan benda jadi rumit ialah soalan susulan. Kadang-kadang hanya jawab dengan senyuman.

2. Topik - kebanyakkan topik yang keluar secara rambang boleh di bincangkan. Memang lah kurang membaca, kalau tiada apa yang boleh dikatakan, dengar pun bermanfaat juga. Kalau kena tanya, cakap lah tidak tahu. Senang. Tapi, kalau tanya pasal keluarga, ini memang rumit. Rasanya ini memang normal, sebab ini perkara peribadi. Ramai orang yang tidak kisah untuk bercerita, ada juga yang menyimpan rahsia. Saya? Lebih kepada bahagian 'tidak kisah'. Memang lah tidak kisah, cuma kadang-kadang malas mau menerangkan. Banyak juga yang faham, tapi rasanya yang kurang faham lagi banyak dan ini lah masa yang paling rumit. Ada yang berasa simpati, ada yang memahami dan paling memenatkan ialah yang tidak faham. 

Nampaknya kemahiran berkomunikasi telah menjadi tahap kritikal. 

Tuesday, September 3, 2013

Tiga September

Hari pertama bekerja. Masih di tempat lama (tempat praktikal dulu). Sebelum ni kan banyak komplen? Kenapa kerja di situ juga? Nah, itu yang banyak orang binggung. Kenapa? Malas mau eksplen. Sekian. Hahaha.

Akhirnya dapat jawapan, status ditukar 'berijazah'. Gembira! (tidak sanggup woi lama-lama lagi sana, nangis ooo!) Cukup lah 4 tahun, malas mau memanjangkan tempoh belajar. Sambung belajar? Belum lagi. Kerja dulu ba. Manatau nanti sudah bosan kerja, belajar lagi la balik. kekekekeke. Tarikh berijazah ialah 21 September 2013, sesi pagi (tengah hari kluar la tudari dewan. sila datang dengan bermacam hadiah. dari makanan hingga ke barangan rumah, semua pun bulih! hahahahah)

Apapa pun, tahniah kepada coursemate yang akan grad sama2. Mesti jumpa di luar dewan! mau ambil gambar!

Saturday, August 31, 2013

Selamat Hari Kemerdekaan

Selamat menyambut hari kemerdekaan yang ke-56! Tarikh keramat dalam sejarah Malaysia. Sudah lama tidak menulis melalui laptop. Selalunya, hanya menulis entri melalui telefon bimbit di kala mata mahu lelap ataupun bosan menimpa-nimpa.

Hari ini juga tarikh keramat buat diri. Hari pertama tinggal dengan teman serumah yang tidak dikenali. Ya, pertama kali tinggal dengan orang yang tidak dikenali. Secara rasminya, saya telah menyewa sebuah bilik. Permulaan kepada sebuah kehidupan yang baru. Teman serumah berasal daripada Sarawak dan kami hanya tinggal berdua. Seorang cikgu. Itu sahaja maklumat setakat ini. 

P/S: Semoga dipermudahkan segala urusan dan diberi petunjuk akan perjalanan kehidupan selepas ini. Perlu merangka semula kehidupan. Agak huru-hara. 

*saya kena boikot ka ni? SMS tidak kena reply. >.<'

Wednesday, August 21, 2013

Sakit perut

Kerana Tomyam semangkuk, semalaman menahan sakit. Yeay!

Kalau hari-hari macam ni, depresi lah! Sakit perut satu hal. Kalau sudah tidak tidur satu malam, mana ada tenaga mau berlatih. Otot-otot pun mula kejang. Masalah, masalah.

Tuesday, August 20, 2013

Kembali

Malam pertama di pulau mutiara. Kembali menjejak bumi ini. 

Malam pertama, perut sakit lagi. Sudah lumur minyak cap kapak. Lega sikit.

Perbualan singkat di lapangan terbang. Deduksi.

1. Saya seorang yang pelik. Mungkin bukan pelik. Tapi, lain. Macam mana? Tidak pasti. Tapi kau memang unik. Itu saya pasti. 

2. Teringat kata seorang teman. Dunia dicipta penuh keajaiban. Kadangkala, penawar kepada racun ialah racun itu sendiri. Racun yang tercipta itu pasti ada penawar dan selalunya penawar itu tidak jauh /hampir/adalah racun. Macam perasaan. Perasaan boleh jadi racun dalam diri, dan penawar pada racun itu juga adalah perasaan sendiri. 

3. Gembira. Riang. Sayang.

Deduksi(titik)

Sambil berbaring menghadap skrin telefon. Bosan. Sengaja tidak buka laptop. Kalau buka memang layan la laptop sampai pagi. Lepas tu besok pagi merana badan. Mengantuk dan penat.

Tertidur dalam kapal terbang dengan pose yang paling mantap. Sampai termimpi-mimpi yang remeh-temeh lagi. Tapi rasa macam realiti. Garisan antara realiti dan fantasi semakin kabur.

P/S: sebenarnya tidak banyak yang saya mahu dari orang yang saya sayang. Dan saya harap orang yang saya sayang tahu. 

Friday, August 16, 2013

Coretan sekerat(titik)

Petang ini, awan mendung, cuaca nyaman. Guruh sudah berbunyi, tidak lama lagi hujan akan bertandang. Dan bekalan elektrik terputus lagi.

Dua malam, mimpi menjengah. Orang yang sama, mimpi berbeza. Kesudahan sama, suasana berlainan.

1. Datang melawat, gembira. Dalam perjalanan, tidak diambil kisah. Berjalan sendiri, tidak dipeduli. Kesudahan, kecewa.

2. Telefon bertanya, tidak di endah. Menangis teresak, tiada reaksi. Perbualan mati, tidak dipeduli. Kesudahan, kecewa.

Tuan punya badan tidak kunjung datang, hanya hadir membawa luka walau dalam mimpi. Realiti apatah lagi. Lelah berfikir, biar. Masa sudah suntuk, masa untuk pergi. Mungkin aku yang akan pergi, tapi situasi sudah mendefinisi. Tiada apa sudah disini, masa untuk berlalu pergi. Hidup harus diteruskan

Saturday, August 10, 2013

Penat

Sudah tulis tiga kali, padam. 

Apa sebenarnya mahu tulis?

Sudah tiga hari diserang sakit perut berkala. Tiada cirit birit. Cuma perut rasa sangat tidak selesa. Asal makan, mesti kasi keluar balik. Setelah menderita 3 hari, hari ni kena hantar makanan. Terus baik? Aik? Mengada-ngada? Harap-harap besok tidak sakit lagi. Tolonglah perut.

Hati? Tiada perasaan. Kalau sudah sakit berpanjangan, tidak tahu apa sudah kejadian. Tiada perasaan, kosong. Hilang? Kering? Tawar? Tidak tahu. 

Fikiran? Banyak digunakan berfikir hal-hal yang tidak penting dari segi lojik tapi sangat penting untuk perasaan. Jangan disuap hal perasaan berlebihan, memudaratkan. Tapi kalau sudah perasaan yang bermaharajalela, harap maaf, lojik hanya cerita sampingan yang tidak penting. Iklan semata.

Jangan terlalu mengikut perasaan, nanti memudaratkan. Jangan difikir bukan-bukan, hati sendiri sakit  berpanjangan. Persoalkan kenapa harus berfikir sedemikian? Mungkin kau rasa remeh, memang remeh. Kalau kau bukan siapa-siapa. 

Sudah di bagitahu. Sudah di pesan. Bukan hanya bagi pembayang. Sudah di nyatakan. Kau masih anggap remeh? Teruskan.

Penat. Lelah. Tiada guna lagi mengulang kata yang sama, jawapan tetap sama. Sudah tidak sakit.

Kecewa.

Tetap kecewa.


Thursday, August 8, 2013

Stupidity and anger

I just should say 'yes' just now! Damn! Now I'm left out alone just listening to firework and the noisy fan, not forgotten, regretting for playing 'malu-malu'. F*** it! Damn! It was a chance to show that I'm serious. And now it wasted. Sometimes dumbness is really irritating! I hate to be alone now. I started to think nonsenses! Grrrrr! Arghhhh. This is really annoying! 

And you! If you really meant it, you should ask for the second time! Okay, I'm procrastinating and start to blame you as well. Okay, I got it. I'm the one to blame. But why couldn't you ask for the second time you idiot! Hahahahaha. Laugh to my own silliness. I'm a mad woman now. Damn!  And you don't even bother to reply my message. Nice move young man. That's very nice of you.

P/S: tomorrow is the first day of raya. Yes you have asked before, but you don't even ask again?! I will give you chance until tomorrow morning. If you still playing hard to get, serves both of us right. I don't want to care about it anymore. I've been declining invitation, waiting for yours. Stupid right? Tomorrow morning. No news about it? I will not bother anymore. That's right. Let me go back in irritation, I'm quite stubborn and hard headed, try me. FYI, this just make me want to go away from here as soon as possible! This is really annoying and irritating. Gahhhhhhh!!! Annoy me more, I will annoy you even more. Stupid! Idiot!

Sunday, July 28, 2013

Bulan 7 di Kauluan

Macam malar pula mo menconteng di blog ni hujung bulan. Awal bulan di Penang, skrg di Sabah. Menikmati cuti sebelum menjadi pekerja di Penang. Jadi la tu kerja di Penang, skrg sibuk mau cari tempat tinggal seja.

Skrg hujung bulan sudah, macam2 mo buat. Mo kasi siap report intern. Macam malas mau buat. Paling lemah la kalau mau buat SWOT analysis (Strenght, Weakness, Opportunity, Threat), ragu2 ba mau buat. Takut melebih2 pula. Cheh, jujur laini konon? Nda kisah la, perlu kasi siap dalam masa 2 hari. Oh, jangan lupa cari tempat tinggal. Kena emel bos suda mo masuk kerja 2hb sept. selamat tinggal la Sabah. Nda tau bila lg balik ni. Babai.

Jangan cakap kerja la dulu. Ada sukan lg bulan 8, harom belum lagi trening. Pancit lg nnt. Kalau berdarah juga hidung ni tahun, nda tau la apa kejadian. Last suda sukan ni, kasi dapat la medal 1. Kalau dpt gangsa pun cantik sudah. Tapi kalau emas, lagila syukur. Trening tiada, mau emas. Puik. Start la trening bsuk. Jangan lupa, mo kasi turun berat badan! Gaaaaa. Mmg cari pasal kan ambil kategori yg lagi ringan. Ni tahun mo lawan berabis ni. Jangan nda puas hati. Kasi kalah atau kalah sndiri. Hahahah.

Skrg di rumah seja ni, layan perasaan dengar Redfm online. Lepas ni mau tidur la. Please lah bsuk jangan malas. Datanglah rajin. Hahahaha. Macam boleh kena seru2 pula kan?

P/S: aishhhh, mcm lama suda xp clubbing ni. Geng semua sudah berumah tangga, macamana kau? Yang bujangan saturang ni hilang arah. Smoga kamu berbahagia semua. Kasi doa juga saya k? Kekekeke.

End song: I Dont Want To Miss A Thing - Aerosmith

Sketsa Muka Bulan



Bulan, cantik dari jauh tapi siapa nampak keadaan sebenar? Kalau ikut buku sains, permukaan bulan berkawah-kawah. Bulan selalu kena puja-puja, sebenarnya bulan hanya seketul bintang yang dekat dengan bumi. Hidup dipuja kerana cahaya yang terang pada waktu malam, itu pun jasa matahari. Tapi bulan ada juga fungsi la. Kalau berdasarkan sains kita belajar di sekolah, dia berfungsi untuk menentukan pasang surut air laut. Kalau dalam kalendar, dia menentukan hari dalam kalendar islam dan cina. Kalendar lain, saya kurang pasti. Kalau bulan penuh, maknanya pertengahan bulan.

P/S: sebenarnya poin dia mo cakap muka semakin teruk, bukan 'secantik' bulan. Cantik bulan pun sebab matahari, pinjaman semata. Macam kawah permukaan bulan. Tangan gatal. Kasi luka muka. Padan muka.

Saturday, July 27, 2013

Sejenak

Selamat malam.

Tulisan malam ini sekadar mengisi masa yang terluang. Berbaring malas mendengar lagu yang menenangkan jiwa. *mama mengemas-ngemas, adik bertrip main kamera*

Genap 3 minggu berada di rumah. Asal terjumpa mak cik dan pak cik, semua sibuk bertanya.

"ko masih sekolah kaitu?"
"Dimana ko kerja skrg?"
"Ko masih lagi d kl"
(hakikat belajar di penang tapi malas mo kasi betul, tanah semenanjung tu kl seja yang ada kali.==)

Semua di jawab senyuman dan penjelasan saja. Nasib baik tidak di tanya soalan yang paling di geruni anak muda. (Bila ko mau kawin) Kalau dapat soalan begini, memang jawab dengan senyuman saja. Titik.

Sudah berfikir lama. Apa arah tuju selepas ini. Cari kerja di Sabah atau cari kerja di luar Sabah. Malas mau bincang kebaikkan dan keburukkan, nanti sakit hati sebab tiada kata putus dapat di capai. Besok harus mula mencari pekerjaan. Susah mahu mencari pekerjaan, risau tidak berkenaan dan menjana sakit hati. Tapi hidup harus diteruskan, isu kerja tidak boleh di abaikan. Mahu merangka mada hadapan, tapi sangat risau masa hadapan. Macam mana mahu melangkah ke hadapan? Sedar akan kelemahan diri yang di selubungi fikiran negatif. Terlalu risau sehingga tersekat lama di satu titik. 

Masa berada di rumah kurang daripada 2 minggu sahaja. Ini masa yang genting dalam membuat keputusan untuk meneruskan kehidupan.

P/S: komon Esther. Masa tidak selamanya akan menunggu. Langkah pertama harus di mulakan. Jangan ragu-ragu. 

Thursday, July 18, 2013

Resolution

Thanks to the dark and silent, I made new determination. Its not new, but I do hope this time for sure. I'm gonna make this happen. Guide and give me strength. I don't want to stray again. Its tiring. Really tiring.

Friday, July 12, 2013

Awal Pagi

Selamat pagi!

Tidak perlu buat terkejut. Sekarang sedang duduk dalam bas. Hari ini bangun awal atas sebab-sebab tertentu. Hari-hari biasa jangan haraplah begini awal. Bangun pagi adalah perkara paling sengsara dalam kehidupan. Paling susah dan paling malas.

Kalau sampai KK hujan memang parah. Tiada payung!

Pagi-pagi dengar lagu Jason Mraz memang menenangkan hati. Huh! Jom tidur dalam bas. Hahahaha

Monday, June 24, 2013

Lagu?

Amaran: Bahasa rojak dan rosak.


Sebenarnya tiada benda pun mau tulis cuma bosan. Masa tidur belum lagi kritikal. Hahahaha. Ok la, mari kongsi lagu-lagu baru (rasanya) yang saya dengar beberapa minggu ni di radio. Lagu-lagu melayu secara khusus. Sangat menarik. Lama suda nda layan lagu melayu ni buka radio seja macam2 lagu menarik. Hahahaha.

1. Anak Kampung - ok, yang ni mau muntah sudah dengar. dari versi original, di bahasa melayu-kan dan sekarang suda upgrade pigi rap. macam2!

2. Kalau Aku Kaya - ini sangat catchy, asal dengar lirik mesti senyum2. rasa comel pun ada. rasa macam mo sing along seja d opis tu. nyanyi dalam hati jak la. kekekeke. "Dia panggil aku sir aku panggil dia der~"

3. Lelaki - peh, lagu straight forward. mcm lagu orang frust seja. tapi asal saya dengar ni lagu, saya suka dengar muzik dia. "Lelaki tak gunaaaaa~" ambek kau. hahahahaha

4. Jerrypah - ini lagu paling manang. saya nda paham tajuk. serius! tapi saya suka lagu dia muzik dan lirik sama2 kiut. bwahahaha.. 

5. Rembau Most Wanted - masa saya dengar ni lagu, otomatik teringat satu orang. hahahaha. sekarang n9 semakin rancak aaa.. kekekeke. thumb up!

6. Terima Kasih - ini lagu rock sweet. paling! asal dengar ni lagu mesti senyum. dulu ada dgr, tapi nda peduli, sebab jarang buka radio, youtube pun jarang2 on. dan cerita mcmana saya boleh p menyiasat ni lagu pun buli tahan juga la..hahaha.. terima kasih sayang. :)

.............................................

Okay, tiada idea suda. wifi uni block radio online. so tia dapatcheck carta. ini seja yang buli ingat. malas mo pakai otak heavy2, mo tidur! mo p keraja. babai

Saturday, June 15, 2013

Gloomy day

Its a gloomy day.

Been sleeping for straight 12 hours! *awake two times and didn't bother to get up from bed, so fall asleep again* Feel so down, extremely down. Well, this is like being the typical me. I'm easily affected by extreme mood change. Wake up, clean up room, fold clothes and after this laundry. The laundry maybe after grab some food at the cafe. Haven't eat anything for the past 12 hours! 

Been thinking very hard this few days. Go home or go away. My current emotion tell me that I should go away, but my head telling me to go home, first. Things really messed up right now. Probably I should go back first and find job at my hometown. To be honest, I don't have any career planning. Then why I went through all the hassle to study over all these years? For the sake of feeding my satisfaction, ego to be precise. I never promised my grandma to further my study, but I did it to fulfill her wish because I didn't see her in her final moment. She did visit me in my dream though.

If I were to set goal for my future, I will be strayed by my over fantasy perfect living. Too good to be true. Reality is kind of pissing me off now, but I just go with it. I become afraid to imagine my future, to dream. I never really plan anything in my life. I hate the fact that I keep comparing myself to others that seems to be just fine. I know they have their own hardship but I find it hard that they can do it and I can't. I have this feeling of don't want to be lower than anyone since I was small. Maybe that's the reason I tried to do everything but never actually master anything. 

Try everything, master nothing. 

I live my life by believing that it's better to know everything. But everything seems to be so unreal right? And the fact that I have commitment problem is just so obvious. I have extremely spike and downfall in emotion and motivation. Long-term commitment. There's a time that you will feel so down and feel commitment become a burden. Where you don't have freedom to choose whether to hold on or move on. 

Life is a constant battle. Which bridge to cross, which bridge you should burn. And the bridge is not there forever.

I feel so tired and want to move on. My alter ego telling me that to stop halfway is not my style. I don't want to lose. I want to accept the fact that I can't do everything but I ended up doing nothing. Totally. 

People said time will pass by, time will tell, time will heal, time will show you the way. But time is what we are lacking. So much to do, too little time. 

Anyway, I have to set new goals in my life. It is to tiring to live your life everyday without knowing what you want to achieve. I refuse to live that way. 

Its gloomy day. And I want to keep a little bit of sunshine in my inner self.


Jun

*tarik napas panjang-panjang* .... Hah!

Hi! Mo dekat satu bulan tidak menulis sini. Peh, ada seja mood mau menulis, tapi bagi keutamaan kerja lain. Kerja la sangat kan? Hahahah. Jarang ba suda buka laptop sekarang. Mana tahan, di opis suda satu hari tgk skrin, menaip2 takan2, takanan la! Huhuhu.. Balik bilik, buka laptop untuk tgk anime seja. Hahaha. kerja tidak jalan, blog tidak update.

Teknologi canggih suda, boleh tulis diari online. Tapi lain la ba perasaan kalau menulis di kertas, feeling habis. puih! hahahaha. 

Jumaat, 14/06/2013.

Semenjak praktikal ni, semakin menjadi pendiam. Kalau bising, bising berabis. Kalau diam, diam berabis juga. Memang kaki extreme. Hahahaha. Kalau prestasi naik, naik la mendadak tu. Kalau prestasi down, down la berabis. Sandi juga la. Walaupun nda la campen dalam kerja skrg, saya rasa saya suka juga praktikal sana. Nda puas hati, tapi kepala buli tahan juga logik dia. Betukar suda saya jadi si pendiam. Hahaha. Dari dulu pemberontak, skrg memberotak dalam jiwa seja la....


Bisuk2 la sambung, mo buat kerja kunu. HAhA. babai. :)

Friday, May 17, 2013

Lelah.

Sangat tidak bermaya. Penat. Macam lama pula tidak menulis sini. Selama tidak menulis, banyak perkara berlaku. Sekarang rasa mau menulis saja, tidak mau berfikir. 

Lelah, kepala pening. 

Biarkan mereka, aku tidak berdaya.

Wednesday, May 1, 2013

wuuu~

Masa : 7.27 pm
Lokasi : Rahsia
Motif: Tiada

Okay, mari berehat sebentar. Setelah mencuba menyiapkan laporan sejak jam 5 pm tadi, sekarang masa untuk berehat seketika. Lokasi dirahsiakan. Cuma kenyataannya, lokasi sejuk mengigit tulang! gggrrr! Sabar la. Duduk di sebuah kedai yang agak terkenal dalam kalangan penduduk kota *cheehhhh*. Suka suasana di sini. Okay, siapa yang kenal saya, mesti tau saya di mana sekarang ni. Abaikan. 

Sedang menghabiskan masa untuk menunggu perjalanan untuk ke destinasi seterusnya. Semoga dipermudahkan segala urusan. :)

Thursday, April 18, 2013

Social medias

yeah, as promised, another entry. This will be quite short. Yes, short.

Initially on previous post, I want to talk about this things that I will write here but I strayed. Hahaha. Typical me. Lost focus. Okay, actually I just want to talk about my social media discovery these few months. It was really awesome, addictive and make you want more than you needed. Exaggerate? You will not say it after you tried it. 

I'm not updated with fashion trend nor style. I can say that my sense of fashion and style is totally beginner or maybe lower than beginner. I never really into fashion. The girl that always in mess look, my hair always in a mess, casually wear whatever available in her wardrobe (mostly are university t-shirt) and ... *this has to stop, I will downgrade myself further. Hahaha* Because of my work, I have to be more fashion conscious. I really think that I will be in a mess, so I got it right. But that doesn't mean I didn't give my very best to do it. I take this job as social lesson. Positive! :)

Okay, Facebook and Twitter are no new for me. I have that one. Mostly used for procrastination, complaining, and self expression. Hahaha. What's new then? Pinterest, Indulgy, StumbleUpon and Tumblr. Okay, I've heard Tumblr before and never really open and check it. Outdated to that extend. Me and my self locked fantasy world.

Pinterest is a social media that is very big in US or any part of the world that I don't know(which is quite  a lot). HAHAH. You can like, pin and comment on the pictures and save it to your own folder there. Fashion? Pet? Travel? Art? Recipe? As long as they have picture, you can put it there. Awesome? Yeah! And be careful because its very addictive! Follow awesome people that post awesome pictures and you will have more desire to add up to the currently desire you have. Try it guys, its really awesome. *okay, I have the feeling that most people know about Pinterest. Hahahah*

Moving to next one, Indulgy . This one is awesome too! Omaigooddd. Its new compared to Pinterest but I love Indulgy more because they maximize the pictures display. It doesn't offer much information compared to Pinterest but I can assure that you will enjoy to view pictures in Indulgy. Their tagline is, Everyone deserves a perfect world! Yeah, so check that websites for more information. My words is subjective, the pictures there will tell you more.

StumbleUpon is a website that have collections of the websites worldwide! Everyone can find websites and share their website there for more audience. For a person that doesn't really have specific interest when finding something to read on internet, this is just perfect for me. They have narrowed down the interest and you can stumble into websites, articles, and pictures too! or you can try all interest and just randomly stumble the page until you find something that attracts your attention. For me, I like the funny/humor and some fast/simple info or facts since I don't really enjoy heavy reading. Everything is there! They have around 512 interests, have 4 million lists and 3,000 channel available. After some time, they will start recommend articles/websites for you based on your stumble history. You can save the article for later, create list for specific interest, following other stumbler and interact with them, and find trending article there. Go and stumble! You might be surprised and enjoy what you found there.

Woah! I write a lot! *I should claim from these company for giving reviews, hahahaha* Never mind, people said that good things should be share to other as well. Don't keep it to yourself. Don't be selfish. You can try all the social media I tried, but be careful, they are so addictive. Don't blame me. Hahahaha.

P/S:  Thinking to write some more notes on my Facebook. But this will be very dragging. My good feelings are going to waste for tonight. Inspiration, please come again next time. I need sleep now, have to work tomorrow. Ciao!

Sport and Art of me

Hello everyone! *quite in good mood today* Its not that something good happened, it just that my life is smoother today. Thank God for it! It doesn't mean my work/job/issue is settled, somehow I find some way to handle it. You only live once, (or always typed as YOLO, just found out recently) so live it to the fullest. There is no time to feel bad, manage your life, organize it, cherish what you see/have/own in your life and be prepared for the wrinkle situation. Be composed, panic will not help! :)

Okay, today I was informed that there will be physical fitness test on May for USM athletes. Well, I'm not really that sport enthusiast, so maybe I'm a part-time athlete? Hahaha. Still, I have to admit that my physical fitness is kind of out of shape. *I have to start asking my boss if I can get access to the gym, I need exercise badly!* I considered this as positive enforcement since I've been thinking to hit the gym these few days. Now, I have EXTREMELY STRONG reason for hitting the gym *putting aside the fact I'm growing horizontally everyday! urghhh* The next MASUM will be around August, and I want to make myself achievement to participate this year and make my mark on competing for the straight 4 years in my university life. Go! Go! Go! 

I also got call from colleagues in dancing group. It seems that they have performance tomorrow and they want to practice tonight the same dance that we dance during the FESCO 2013 at UTP last Saturday. Too bad that I returned their call quite late so they already choreographed new dance for tomorrow. Well, they are experienced so this is just a small matter. All the best tomorrow guys! They also informed that we might have performance next week, for what event I don't know. Haha. They say they will update it later. 

Thinking back on our dance last Saturday, I'm a bit upset for my low performance because lack of training. Its like the worst feeling ever, but I do gave my best that night. One of my wishlist achieved, to dance in competition outside university. I know I'm not really good in dancing but I want exposure. I want to join this group since first year and now its already my final year and I managed to join them! Although its very last minute, it just feel so different when dancing with those experienced dancer. I'm having hard time to learn the step but I love it. Thank you for the opportunity given, it was really a wonderful moment. :)

What else? Hurm. This post quite long huh? Ok, time to end it. I will continue to write on the next entry. Entry that too long is kind of boring right? Ciao for now. Another entry will up soon. <3 p="">

Tuesday, April 16, 2013

April

Hello! April post! Yeah, its almost 2am in the morning but that doesn't bother me. Nocturnal. Feel more relaxed now. After mumbling on Facebook and scribble some note to enlighten my mind. I'm this kind of person. If I can't talk, I will write. Sometimes I will read, but that require longer time period. As a intern student, I don't have that much time though. My daytime are filled with works and night is totally time to waste. HAHA. 

Well, I'm not superwoman. Obviously. Some people can get back on their feet in a blink of time and I always require longer time to recover. That depends on the relaxation process. Continuously stress without reliever can be very depressing. Yeah, I'm the type that get depressed quite easy. Get panic easily and lose temper like a madwoman. Still have to improve on those area. I want to go further in life, without those quality I'm just a joke. 

*heavy sigh* This constantly and drastically changes on feeling really tiring. I really need some rest and relaxation.

#Why don't we go and take a trip, and get away somewhere. A place with sand, a sky so blue, a city light, a view for two. I don't mind, we can go somewhere. Anytime, say the word I'm there. 

Fantastic Adventure by OJ Law and Liyana Fizi sound awesome. I don't really care where are we going, as long as you are there. 

Reminiscing those day in Malacca. It's really unforgettable. Walking alone at the city, where you don't really bother about the people around you since you are enjoying the moment rather than care about what people might think, see, talk about you.

Tuesday, March 26, 2013

Wish list

Hello! Where am I? Obviously not at the place to blog this. HAHA. Stealing some time to share my new wish list. Like seriously? Okay, I was like scrolling at this online marketplace. And something catches my attention. Before this I don't really into this kind of things. But somehow I developed some feeling for this thing now. What happened to me? Grrr..

By the way, this is in my wish list now.

High Quality 24 Pcs/Set Makeup Brush Cosmetic Set Kit Packed In High Quality Leather Case - Pink

New 24 Pcs/Set Makeup Brush Cosmetic Set Kit Packed In High Quality Leather Case - Black

Brand New 24 Pcs/Set Makeup Brush Cosmetic Set Kit Packed In High Quality Leather Case - Wood

Okay, you can laugh at me. Who care? Adorable right? *Maybe I'm in transition to become more girlish?aww~* HAHAH. Okay, got to run now! :P



Thursday, March 14, 2013

Short Mumble

Hello, its really been awhile huh? Currently I'm battling in this freezing space. Hoping that I will not get brain freeze now. I'm changing my posture like few times in every 10 minute and still feel very cold. *I can stand the hot sun out there and I really hate cold! I mean this is just way too cold. :(* 

My inner self practically crying of this cold environment. And yes, my eyes also suffering! I can feel that my sight is blurring. *not because of sleepy matter okay!* hahahahah. 

Mumbling time over. Its short but somehow helped. Through this mumbling, I found some ideas to write on my report. Work? Not working? Why? Why not? Go! Go! Go! 

p/s: I'm literally mumbling using my inner voice. Ciao!

Sunday, March 3, 2013

Short escape

Currently at Duta bus station. Waiting for bus going back to Penang. Yeah, its Sunday. Why with Sunday? Tomorrow is Monday. I have to start believing that I can do this. I will, I can and I am! :)

Today, went to see my little brother at his National Service camp at Port Dickson. Its last minute and thanks to D and his boyfriend that helped me. Good person are hard to find and be grateful and appreciate good friend that you have. :)

P/S: now its really critical time for Sabah and I want to say a lot of thibgs about it. After thinking hard, its not appropriate to comment about it since I have the tendency to express negative comments which will cause more harm than goods. Pray for the safety of the Malaysian at Sabah. :)

Friday, March 1, 2013

Escape

I'm screwed. Totally screwed. What happened to me? 

Okay, pause the drama. Back to initial intention of story. Hey! Its been a month since I have started doing my internship. Busy? Yes. Enjoy? Yes. I just don't feel very comfortable sitting inside a cold place. Its too cold! Overall? I love this place. Despite of always complaining . Its seems that I enjoy working. Learn many new things and gain few tips in works and self reflection. But the energy level had worn out. I need to escape.

Escape not for run, just need some space and time to get up and face the challenge again.

Friday, February 15, 2013

Drama

"Frankly my dear, I don't give a damn. I wish that how I felt. I just can't hide, the fool that I am." 

I'm really fool. I try to say I'm not but it shows in my face. I'm just sick and tired of the drama. But I can feel that I'm drama queen. Such a contradicting state. 

Tuesday, February 12, 2013

To hurt and be hurt

Its easy to start and take you forever to end it. Its pathetic to use lame excuses too. The worst when you put the lame excuses to yourself too. This has to stop but I dont know how to end all these! I'm sorry. Truly sorry. This is happening over and over again. When I started these, I truly dont have the intention to hurt. And I dont have the gut to tell you that. Please give me some time to gain strength and gut to tell you. My indeciveness is killing me too.

P/S: this is why I like to run or away from anyone I know. Its the matter of time when I have the strength to tell or just hoping it will go away by itself. Feel so irresponsible. :'(

Sunday, February 10, 2013

First time

Last night reached KL around 8pm. So tired. On the way to Plaza Rakyat, saw a blind and crippled man. So I gave few cent, stingy? That was the only ceiling that I grabbed spontaneously. Well, maybe its too little. I'm still feel guilty. Went to KL Sentral, stopped by a man saying that he lost his wallet and need money to go back hometown. I don't have much money in hand but I thought that it will be too sad if you are not able to go back to your hometown for Chinese New Year. So, I gave him some money and bought a tiket for him to Bandar Tasek Selatan. Funny thing is, he ask for my number but I forgot to ask his number. In conclusion, I might not get back the money. Hopefully he reached his hometown safely for Chinese New Year. As for me? Currently at Seremban, playing this explore game to fetch my brother at Kem PDS Resort Pasir Panjang. Too fussy! But nevermind, I never been to Seremban and Port Dickson, so this is my first time here. Good luck and all the best for me. Till then, bye diary. :)

Saturday, February 9, 2013

Another random

I've been writing like almost everyday now. Its not a long post, nor informative. I just want to write something that crossed my mind. Or anything that linger within me.

Today, Saturday. Everyone is going back to their hometown or house to eat with family. Gathering with family and have dinner together. Well, not for me. I'm Chinese by name and looks, my race is Kadazan/Dusun and currently doesn't celebrate any particular religious celebration. Religion, not yet decided. So, every public holiday is nothing particular for me. (Unless my birthday is declared as public holiday. Hahahahah) My mother celebrate Hari Raya, my father celebrate Chinese New Year and Christmas and we enjoying all the public holiday in Malaysia. I'm the product of Malaysia mix of culture. I'm a Sabahan, came from village, grow up in village, have a rough characteristic and kinda 'cincai' in my appearance. Comfortable versing in Bahasa Melayu, sucks at Mandarin, understand Kadazan/Dusun language (understand can be different level for each person and I regard myself as slightly below average) and zero in Chinese dialects. Currently staying at Penang, studying and now doing my internship at an awesome company. Okay, how do I end up explaining all these? Randomly typed. 

Currently I'm inside a moving bus, now at Penang bridge and on my way to Kuala Lumpur. Just now I mumble here just to kill time before the bus is moving. Now its
Moving, my sleep time! ;)

Friday, February 8, 2013

Freaked out

I'm scared. Fantasy can be fatal. My wild fantasy become wilder. I can even imagine it in real situation. Fantasy is fun. But when I awake from the fantasy, I freak out. What is happening to me?!? Arghhhh..

Thursday, February 7, 2013

Masih menumpang

Malam kedua dibilik jiran. Harini kerja tidak siap. Minta tunda, dpt extra 1 hari. Harap2 boleh siap. Rasa xpuas hati kerja lambat siap. Apakan daya, sudah cuba sehabis daya. Terasa macam mo sakit pun ada. Bertahan la badan. Banyak kerja lagi ni. Yosh! Tidur dulu. :)

P/S: bukan mo generalisasi, tapi apasal la kamu bising sangat? Tensi tau mendengar celotehan kamu yg kuat dan memekak. Aishhh. Ini boleh membawa marah.

Wednesday, February 6, 2013

Menumpang

Malam ni tidur di bilik jiran dari Korea. Wohoooo. Dia sangat peramah! :) Kenapa tiba2 dibilik jiran? Well, bilik da macam sarang pelarian. Hahahah. Terlalu ramai. Sian la kalau mo suruh Pah tidur bilik jiran, dia tetamu kot. So xpa la, demi kawan stay la bilik jiran. Cuma dia ni pasang kipas slow betul. Panas! Hahaha. Okey, jangan merungut. Orang sudah bagi tumpang ni kira okey lah ni. Terima kasih jiran! ;)

P/S: harini tunggu Pah habis kerja di Starbucks. Gigih mengemas. Hohoho. Menikmati Green Tea Soy Latte dan menghabiskan beberapa chapter buku cerita. Harini plan mo schedule kerja tergendala. Besok pagi la schedule masa di opis. Sekian. (Adoi, topik pun belum buat rupanya. Sandi! Banyak pula homework tertunggak, chaits!)

Tuesday, February 5, 2013

Hari pertama

Hari pertama kerja dan sangat sibuk! Belajar banyak benda baru. Bekerja depan komputer Mac mmg ausem, tp agak kaku dan jakun. Hahahahah. Laman sosial banyak dipelajari harini. Bukan Facebook atau Twitter, tapi laman sosial lain. Agak menarik dan sekiranya sy tidak bekerja ditempat baru, mungkin tidak berpeluang untuk mengetahuinya. Laman sosial Pinterest dan Indulgy bakal menjadi laman kesukaan. Tumblr suda pernah dengar tp tidak pernah cuba lagi. Banyak benda2 comel! *kyaaaa~* hahahahah. Okay la, harus tidur. Hari ini merupakan hari yang panjang tapi amat menyeronokkan. Baru hari pertama, rilek la. Ada 6bulan untuk belajar bermacam2 benda. Selamat malam dunia.

P/S: harini xmau sayang2. Lagu lain pula. "Hari semakin gelap, ucap selamat malam. Ucapkan selamat kepada alam. Semoga esok lebih baik dr semalam. Selamat malam, selamat malam. " (SSSk ft Otam - Selamat Malam)

Monday, February 4, 2013

Sempat lagi~

Jam menunjukkan jam 2am dan masih belum tidur, memang cari pasal lah. Siang nanti hari pertama internship. Semoga diberikan kekuatan dan ketabahan dalam menempuhi hari mendatang. Semoga diberikan petunjuk dan juga bimbingan dalam menghadapi latihan industri. Selamat malam dunia dan selamat malam sayang.

P/S: teringat lagu Shae - Sayang. "Sayang apa khabar denganmu? Disini kumerindukan kamu." "Sayang dengarlah permintaanku, jangan ragukan cintaku. Sayang percayalah apa kataku, kerna ku menyayangimu." Okay, sekarang semakin rajin bersayang-sayang. Hahahaha. Love you there! ;)

Sunday, February 3, 2013

*golek guling*

Urghhh.. Serius! Sakit kepala! Jam sudah 1pm, tapi masih diatas katil. Okay, satu panggilan telefon berjaya buat saya bangun dari katil. Tapi sudah kembali bermalasan. Kepala sangat sakit, semalam mahu tidur awal tapi sakit kepala yang teruk! :'(

Apa yang mo cerita ni? Tiada juga. Rasa boring ni dalam bilik. Haishhhh. Bosan! Bosan! Bosan! Lapar! Eh?! Hahahaha. Okaylah, mari lah bangun. P shopping lagi, di Tesco. Kekekeke..

Catatan pendek

Hello, sekarang berada di USM. Dukacitanya mengatakan bahawa diri tidak sempat pergi ke kuburan arwah nenek saya. Semoga dia aman dan tenang disana. Dan semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang yang beriman.

Malam kedua berada di USM. Agak penat sebab petang tadi pergi beli-belah pakaian untuk masuk kerja. Memang banyak jualan murah! Agak cerewet masa membeli tadi. Tapi objektif tercapai. Besok sambung aktiviti merealisasikan objektif yang tidak tercapai hari ini * semoga masih ada hari esok untuk diri*. Menyedari beberapa perkara hari ini dan sedikit mengejutkan. Cepat sungguh proses pembesaran, susah nak cari baju yang menepati selera dan mempunyai saiz yang sesuai. Hahahaha. Sekian sahaja untuk malam ini. Selamat malam. :)

P/s: tidak jadi pergi Muar. So, bolehlah mengambil masa untuk berehat dan santai. Selamat malam sayang. Jangan bimbang, faham dengan kesibukkan. Tidak meminta semua masa untuk dilayan tapi jangan menimbulkan prasangka, tidak baik untuk kesihatan dan hubungan. ;)

Thursday, January 31, 2013

Malam last

Okey, ni malam ialah malam terakhir drumah.. Semua ok.. Cuma harini ada spoil sikit.. Td pagi terbangun sebab termimpi ex.. 

" ko ada cuti balik, ko lepak sama kawan ko seja.. Ko xpeduli sy.."

What the? Mmg cr pasal, slack suda mood.. Pagi2 ckp mo p tgk kuburan nenek sy, xtepigi.. Tgh hari br bgn dr katil.. Lupa pula mention, semalam merada g xda line digi, sampai td tgh hari.. Tambah la hot.. Marisa sm c Kim bawa lepak.. On seja lah.. Trus masa on the way balik, tenampak lg kereta ex.. Ini lg menambah sakit hati ingat tu mimpi td pg.. Dei ba.. Pastu kena tipu lg.. Paling la xsuka kena tipu ni.. Bukan apa juga, klu sudah selalu kena tipu, semua pun jd samsi.. Xtau sudah apa mo pecaya.. Pandai la tu perasaan asyik ingat kena tipu seja.. Sudah la sy ni mmg suka fikir begitu, ko buat begitu lagila cr pasal.. Haishhhh..

P/S: harap2 bsuk pagi sempat p tgk kuburan nenek sy.. Xsenang hati pula xp tgk kuburan dia.. Mo juga cerita2 sikit, so mesti mo bgn awal.. Please lah.. :'(