♥♥Just about what I have gone through every day... So it will remind me of my life path up until now... I want to express it with words... My small brain can’t afford to keep it all... The language may 'Campur2' because it’s my diary after all... who will cares anyway??? XD♥♥

♥♥Life not always happen like you have planned.. Everyday there will be surprises happening in your life.. Treasure it.. Appreciate it.. It may not always happen.. And maybe will not happen again..♥♥


Daisypath Friendship tickers

Wednesday, October 16, 2013

Salah nombor.

Perasaan membuak. 

Suasana di petang hari rabu. Seperti biasa, fokus di hadapan skrin Dell dan Mac sambil mendengar radio. Panggilan telefon daripada nombor yang tidak dikenali. Keluar dari pejabat untuk menjawab panggilan telefon.

(nombor tidak dikenali = X, saya = S)

X: Hello, siapa ni?
S: Errr.. Cari siapa??
X: Sebenarnya saya baru beli ni nombor, saya cuba call. Siapa ni aa?
S: Saya, Esther. Lama sudah saya guna ni nombor. Ko salah dail nombor kali ni.
X: Oh.. ya kah? Mungkinlah. Di mana ni aah?
S: Saya sekarang di Penang.
X: Ohh.. Ko ni Islam ka Kristian?
S: Kenapa tu aa?
X: Tiada, saja ja tanya.
S: Saya rasa saya tidak perlu jawab soalan ko.
X: Ok la, bye.
S: Bye.

P/S: what the heck? Saya boleh terima lagi kena soal siasat nama, fikir positif la, mungkin dia betul-betul beli tu nombor trus orang lain pula yang guna. Motif ko tanya agama saya? Ini kali lah. Nda pernah lagi saya dengar salah dail nombor mau tanya sampai agama. Motif? Ok la, mungkin saya yang sangat sensitif. Tapi kalau pikir lojik pun, memang tiada kena mengena ba soalan ko tu. Nasi baik la ko nda kena maki tadi. saya ni bukan friendly sangat, mulut pun buli tahan kurang ajar. bikin spoil petang yang aman damai seja. Angin isu semalam tidak reda lagi, ko menuang petrol pula dengan api yang mau marak.

No comments:

Post a Comment