♥♥Just about what I have gone through every day... So it will remind me of my life path up until now... I want to express it with words... My small brain can’t afford to keep it all... The language may 'Campur2' because it’s my diary after all... who will cares anyway??? XD♥♥

♥♥Life not always happen like you have planned.. Everyday there will be surprises happening in your life.. Treasure it.. Appreciate it.. It may not always happen.. And maybe will not happen again..♥♥


Daisypath Friendship tickers

Sunday, September 8, 2013

7 Ogos 2013

*entri tertunda

Selamat Hari Raya
Kepada saudara serta saudari
Setahun hanya sekali
Merayakan hari yang mulia ini…..

Hari Raya Aidilfirtri. Tahun ini seperti tahun sebelumnya. Beraya di kampung halaman. Sebenarnya saya tidak lah merayakan hari raya atau secara spesifik, saya bukan beragama Islam. Tapi mama saya beragama Islam, jadi dia lah yang merayakan perayaan ini bersama keluarga baru dia. Dan kenapa mama saya beragama Islam dan saya tidak? Itu sangat komplikated untuk dihuraikan. Sesiapa yang mengenali saya dan pernah bertanyakan struktur keluarga saya saja yang faham.

Hari Raya Aidilfitri adalah antara perayaan yang paling besar dalam hidup saya selepas hari lahir (okey, ini bukan perayaan) kerana secara am nya merasakan Tahun Baru Cina dan Krismas adalah tidak sepenting Hari Raya Aidilfitri. Kenapa? Gerak hati.

Walaupun ini adalah perayaan yang paling besar, sebenarnya tiada rutin yang saya buat pada pagi raya. Sama seperti hari biasa, bangun lewat, termenung seharian dan kalau bernasib baik ada lah kawan-kawan yang membawa melawat rumah terbuka. Cuma perasaan berbeza dan bercampur-baur atas sebab yang kurang di ketahui atau memang tidak mahu di ambil tahu.

P/S: Jalani hidup dengan mudah. Hidup ikut gerak hati dan sesekali lojik akal. Kamu boleh cakap saya tidak ‘ambitious’ dan kerana itu saya tidak pernah dapat lebih. Hanya cukup-cukup saja.



No comments:

Post a Comment