♥♥Just about what I have gone through every day... So it will remind me of my life path up until now... I want to express it with words... My small brain can’t afford to keep it all... The language may 'Campur2' because it’s my diary after all... who will cares anyway??? XD♥♥

♥♥Life not always happen like you have planned.. Everyday there will be surprises happening in your life.. Treasure it.. Appreciate it.. It may not always happen.. And maybe will not happen again..♥♥


Daisypath Friendship tickers

Saturday, May 26, 2012

kadang-kadang

Kadang-kadang (selalu start dengan kadang-kadang,uncertainty is me) saya bertanya,kenapa saya tidak macam dia? Kenapa saya begini? Mcm soalan bodoh2 kan? Tapi inilah dunia sebenar.. Saya tidak tau la orang lain,tapi saya terfikir juga,bukan selalu,kadang-kadang seja. Lepas tu ko rasa down berabis,frust pun ada,kecewa,mcm2 la ba. Tapi tidak lama la, sebab saya mesti cari jalan untuk kasi ceria diri sendiri.

"If people feel down, cheer them up. If you feel down,cheer yourself up",tagline kegemaran saya. Sebab sandi juga ba kalau down lama-lama. Ko ingat orang mo kisah ka? Simpan angan-angan kosong,bangun dr mimpi-mimpi indah! Mungkin ni hari ada kawan atau keluarga yg kasi happy kamu. Bukan semua orang boleh hidup selama-lamanya. In the end,you were born alone (kalau twin pun bukannya sama timing), you die alone. So? Pandai-pandai la pikir sendiri.

Saya ingat lagi,dulu saya selalu rasa sedih dengan keadaan diri saya. Rasa sangat malang. Sampai tahap depresi melampau. Macam bermasalah betul kan? Tapi masa itu guru kehidupan,buka mata,buka minda,buka hati. Pasti ada ruang untuk lebih dewasa. Masa berlalu dan itu semua tinggal sejarah. Mungkin sebab ini saya suka subjek sejarah. Sejarah yg menjadi asas kepada kehidupan,tapi sejarah tetap sejarah. Tidak boleh diubah. Tapi,masa depan itu penuh dengan kejutan. Perkara atau kejadian yang menghalang kita maju kehadapan boleh membantu kita maju. Keindahan sesuatu perkara ialah terdapat kebaikkan dan keburukkan pada masa yg sama. Keseimbangan alam. "Manage your expectation, handle your dissappoinment."

Saya rasa saya alone, tapi bila difikir balik,saya ni sebenarnya sangat bertuah. Saya mungkin tiada keluarga yg kaya,tiada keluarga yg sempurna,selalu kena kasi tinggal2,dan macam2 lagila (saya mmg kaki komplen). Saya bertuah sebuah kehidupan yg orang lain tiada. Saya mungkin tidak rasa apa yg ko rasa,tapi ko pun sama juga. Kan? Jadi? Bolehla ba tu buat sebab ko bersyukur kan? Ko belajar perkara dalam hidup,orang lain pun belajar juga. Balance la tu. Apa yg ko ada dengan apa yg dia ada berbeza,ada kebaikkan dan keburukkan. "Nobody knows everything, we all learning."

P/S: banyak pula saya kasi selit quote kan? Ni smua adala daripada orang lain yg ada pengalaman hidup yg lebih banyak dr saya,diorang melalui mcm2 perkara yang saya rasa saya mungkin tidak akan lalui,belajar. Keindahan pengalaman, sentiasa berlainan, bergantung bagaimana ko mau gunakan. "What's best for for you, might be worst for you." Dan sekali lagi, lihatlah daripada perspektif yg berbeza-beza.Chiao~ ;)

2 comments:

  1. hahaha...samala kita pink..aq pun slalu mcm ni juga. slalu aq rasa diri aq ni x bagus dan knp aq x boleh jadi mcm certain2 org tu. Susa kan mw jadi cam org lain..aq punberlumba2 mw jd camni..last2 sendri yg kecewa kan..hehe..tp pink seriously aq jeles ni sama kw.aq rasa mcm best jak jadi kw sbnrnya sbb kw seorang yg confident, pastu kw jenis yg x kisah apa yg org cakap pasal kw and kw slumber. pastu kw slalu buat bnda yg ada makna.hehe..so appereciate yourself, sbb ada org lain yg mw jadi mcm diri kw..hehe..peace aout..^^

    ReplyDelete
  2. Have confdent pol! ;) every cloud has a silver lining..everyone have their strenght and weakness..but the beauty of people is they hv unique things in their live.. Miss ya friend..;_

    ReplyDelete