♥♥Just about what I have gone through every day... So it will remind me of my life path up until now... I want to express it with words... My small brain can’t afford to keep it all... The language may 'Campur2' because it’s my diary after all... who will cares anyway??? XD♥♥

♥♥Life not always happen like you have planned.. Everyday there will be surprises happening in your life.. Treasure it.. Appreciate it.. It may not always happen.. And maybe will not happen again..♥♥


Daisypath Friendship tickers

Friday, September 30, 2011

Karate-Akademik-Kerja


            Halu~ halu~ Hari ni masih lagi mau merepek dalam bahasa pasar dan bahasa yang selalu saya pakai di Sabah. Hari ni saya pun nda sure mau cerita pasal apa. Ndada idea ni mau tulis entri. Malam ni saya tidur di bilik kawan. Tukar angin la kunun. Hahahaha.

By the way, hari ni saya telah mendapat jawatan baru. Iaitu? Naib presiden untuk kelab karate. Bunyi macam hebat kan? Mau tau la kerja dia nanti macamana. Ni sidang kami plan mau kasi aktif balik kelab karate. Mesti banyak mau buat aktiviti. Tapi hujung bulan 10 ni ada competition di UIA, macam 2 hati juga mau ikut ni. Yalah, mau training lagi. pergh, banyak tul mau train ni. 2 bulan di rumah manada training. 1kali jak p jogging, itupun pancit! Kin malu jak atlit macam tu! Kalau c jujuluk tau, mesti dia kasi ketawa saya habis-habisan. Mcm taie ba! Mesti dia cakap, “ko ni x training mau pigi lawan? Habis la ko kena belasah ni. Padan muka ko schubby”. Bikin panas kan? Hahahahahah.

Itu karate. Pasal akademik? Bukan la akademik sangat, tp ada kaitan juga la sikit. Pasal attachment pigi India. Punya la bersengkang mata saya buat tu resume sampai jam 5 am. Yalah, kalau tiada aktiviti atau ciri2 yang mau kasi cantik resume, terpaksa la susun ayat kasi cantik-cantik. Last2 dapat tau nda dapat. Kecewa juga la. Tapi yang dapat tu mmg students yang campen2 la org bilang. So, kurang sikit la kecewa, drg mmg pandai2 dan aktiviti drg mmg lg power la. At least saya tau saya sudah cuba, kalau gagal pun, saya suda cuba sedaya upaya mau impress tu company. Tapi tidak ter’impress’. Sabar jak la kau nak. Yang best sikit cerita dia, saya nda la perlu terkejar2 buat assignment, tertinggal kelas semua. Boleh la focus buat assignment sama keja2 lain. Banyak lagi aktiviti yang saya boleh join untuk memuaskan hati yang mau challenge ni. Yeheee~

Pasal hidup harian pula, tiada banyak free time. Sebenarnya saya kerja part-time sekarang ni. Sebelum ni macam ndamau cakap, tapi penat juga mau berahsia. So, saya cakap la. Kepada geng2 sekalian, sorry la kalau nda terlayan. Saya sibuk keja skrg. Mula-mula keja pasal mau beli fon. Tapi skrg sekadar mau mengisi masa lapang. Bukanlah banyak sangat free time, tapi kalau nda kerja, manada duit. Sudahlah saya ni makan nda ingat dunia. Belanja makan jak satu hari punyalah grand! Sampai roommate saya cakap saya ni macam org kaya. Kaya? Pergh, kalau kaya nda begini kehidupan jo! Tiap malam penat! Teda masa mau melepak2, jalan2, tidur petang dsb! Yang bagus dia? Saya terasa mau buat keja yang ada dengan secepat yang mungkin. Yalah, terasa macam tiada masa mau buat kan. Rushing jugalah, tapi kalau pikir balik, mmg kebaikkan untuk diri sendiri. Kalau teringat dulu masa sekolah menengah, asal cuti jak mesti kerja. Rindu juga masa-masa macam tu. Gaji tu nda la seberapa, tp diri rasa puas la. Saya ni nda puas hati duduk diam jak. Bagus jugak la, training sedia2 mau kerja sambil belajar. Nanti kalau mau kerja sudah, tidak la rasa macam mau mampus, suda training masa belajar kan. Hehehehe. Lagipn, kerja macam ni buat saya rasa puas. Macam terasa diri ni berdikari sikit. Nda lah mengharap daddy mau bagi duit jak tiap bulan kalau mau beli itu ini. Sandi! Mau merayu2 lagi. Ingat senang meh? Lagipun, kesian juga ba sama daddy saya tu. Mana tahan ada anak macam saya. Makan sudah la banyak, mau shopping pun bukan alang2! Saya nda la beli barang branded, tapi sakit juga mau tampung saya punya belanja ni. Kerja saya sekarang pun bukan la besar sangat gaji dia, tapi kalau setakat mau beli baju, reload telefon, buli juga la. Saya ni jenis yang susah mau simpan duit. Kejap jak guna habis duit. Mana la tau kan, sudah terasa sama teringat balik sandi mau cari duit, pandai la mau simpan duit balik. Sekarang mesti mau start simpan duit ni. Siapa yang mau kasi saya belanja nnt kalau suda keja. Nda kan la masi mau minta duit daddy? Logic dia, standard la masi kena belanja kalau baru abis skola. Tapi malu ba. Skrg mesti mau plan suda, umur suda limpas tanggungan parents. Gaji nda banyak, tapi kalau simpan sikit2, buli2 juga ba kan? Harap2 saya buli atur la masa belajar sama kerja ni. Training multi-task. Kalau sudah biasa skrg, mesti kurang sikit masalah nanti.

Bah, cukup2 la ni. Tadi cakap teda idea kan? Sekali menulis (sebenarnya merepek) banyak pula meleret2. Ni la susah ni, suka betul cakap meleret2. Nanti kita jumpa lagi aa diari. Babai~ :D

No comments:

Post a Comment