♥♥Just about what I have gone through every day... So it will remind me of my life path up until now... I want to express it with words... My small brain can’t afford to keep it all... The language may 'Campur2' because it’s my diary after all... who will cares anyway??? XD♥♥

♥♥Life not always happen like you have planned.. Everyday there will be surprises happening in your life.. Treasure it.. Appreciate it.. It may not always happen.. And maybe will not happen again..♥♥


Daisypath Friendship tickers

Saturday, August 8, 2015

Perjalanan mencari jawapan

Dalam bas menuju ke Pulau Pinang.

Seorang rakan mengajak ke Pulau Pinang, namun tidak mampu membuat keputusan sehingga petang tadi. Memang sudah lama berhasrat ke Pulau Pinang, lebih-lebih lagi selepas bergelar penganggur. Selama sebulan bergelar penganggur, minggu depan akan bermula kehidupan di tempat tinggal dan tempat kerja baru. 

Perjalanan kali ini bukan sekadar jemputan rakan tetapi lebih kepada muhasabah diri. Terlalu banyak perkara yang perlu difikirkan dan ada beberapa keputusan yang perlu dibuat. Krisis perasaan dan fikiran. Ini keputusan yang agak sukar. Pertaruhan yang agak berat. Semoga perjalanan ini mampu memberi sinar dan kekuatan untuk membuat keputusan.

P/S: lembaran baru bakal bermula. Apa pembaharuan dan perubahan yang akan dilakukan? Bagaimana cerita kehidupan yang akan dijalani? Watak utama masih aku. Namun siapakah yang akan terus bersama dalam cerita ini? 

2 comments: